Повторення рахунку в межах 10. Розв’язання задач і прикладів.

20.05.2013
Презентація до уроку
Відео
Аудіо

Мета. Закріпити знання учнів про нумерацію чисел першого десятка, розвивати увагу, мислення, мовленнєву культуру учнів; виховувати пізнавальний інтерес до математики.
Задачі:
навчальні: - закріплювати нумерацію чисел у межах 10; - формувати вміння розв’язувати приклади і задачі на додавання і віднімання;
розвивальні: - розвивати мислення, кмітливість; - вдосконалювати обчислювальні навички;
виховні: - виховувати пізнавальний інтерес до математики, - виховувати в дітей увагу, самостійність.
Тип уроку: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

- Сьогодні у нас незвичайний урок, а спортивний урок математики. (1 СЛАЙД)

- І я рада вітати всіх присутніх на нашому ПЕРШОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ КАНАЛІ. (2 СЛАЙД)

В ефірі телеміст «Спорттайм». (3 СЛАЙД)

На зв’язку вісім міст, за діями якими ми будемо скоро спостерігати.

Психологічний настрій

- Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго зичу, вам люди, щодня!

В студії з Вами, як завжди, є я.

Нехай усміхаються всі люди щодня.

Діти: - Доброго ранку, вам! Доброго дня!

ІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

- А саме сьогодні ми будемо повторювати рахунок в межах 10, розв’язувати приклади і задачі, працювати з геометричним матеріалом. (4 СЛАЙД)

Наш девіз – все гарно знати,

Вміти добре рахувати.

Усний рахунок (5 СЛАЙД)

- Перед справжньою грою зробимо розминку.

- Продовж рахунок від 1 до 10.

- У зворотному порядку від 10 до 2.

- Назвіть сусідів числа 1,… 4,… 6….

- Назвіть число, що передує числу 2…, 5…., 6.

- Назвіть наступне числу 1,… 7,…. 9..

- 5 – це 4 та …..

- А 7 – це 5 і ще яке число? (2)

Це була розумова розминка, а тепер потренуємо м’язи.

Увага , на екран! Перед вами ряд цифр. Їх можна об’єднати у групи за кольором. Які кольори ви бачите? (6 СЛАЙД)

- Назвіть числа, зображені зеленим кольором…..4398

- Це вправи для м’язів, тому встали і вийшли з-за парт.

- Напишіть носиком цифру 4.

- Правим плечем 3.

- Лівим ліктем 9.

- Хвостиком 8.

Ми виконали підготовчі вправи для написання цифр у зошиті. А які цифри ми будемо писати дізнаєтесь, коли об’єднаємо групу цифр червоного кольору. (7 СЛАЙД)

Це ..2012. (8 СЛАЙД)

- Розгорнули зошити і напишіть цю послідовність .

Щоб цифри правильно писати, хвилинку каліграфії треба почати.

Каліграфічна хвилинка

2012 2012 2012 …………….

ІІI. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Вступне слово вчителя .

- Про що нагадують вам ці цифри?.....

А ще 2. 012 рік – це рік проведення чемпіонату з футболу. (9 СЛАЙД)

- Євро 20.12 приймають дві держави – Польща і наша Україна. Футбольні матчі будуть у 4 польських містах і 4 українських містах. Відкриття Євро 20.12 відбудеться у столиці Польщі – Варшаві. (Лунає гімн ).

- Це лунає гімн Євро 20.12.

……………………………….

- Ви хотіли б потрапити на матчі з футболу?

Для цього нам потрібні квитки. (10 СЛАЙД). Отримати їх можна, коли виконаємо завдання. А перший квиток ви отримали від організаторів з міста Варшави, (11 -12 СЛАЙДИ) виконавши попереднє завдання.

Другий квиток на матч у польське місто Вроцлав ви отримаєте, (13 СЛАЙД) розв’язавши приклади. Отак, на зв’язку у нас місто …Вроцлав.

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Робота з підручником.(ст.77 № 3)

Розв’язання прикладів біля дошки (14 СЛАЙД)

1 + 3 = 4 6 + 4 = 10

5 + 1 = 6 8 + 2 = 10

Ось квиток до міста Вроцлава. (15 СЛАЙД)

А квиток до міста Познань треба заробити. Наступне місто Познань. (16 СЛАЙД)

Для цього дайте відповідь, хто з гравців забив гол? (17 СЛАЙД) (Кенгуру, жабенятко).

А ще назвіть склад числа 10. (18 СЛАЙД)

Молодці! Ось вам ще один квиток у місто Познань. .. (19 СЛАЙД)

Інформаційна хвилинка

Нас гостинно зустрічає Гданськ. (20 СЛАЙД) А ви знаєте, що символами Євро 20.12 є хлопці-брати Славко-українець і Славек-поляк. (21 СЛАЙД) І щоб потрапити у місто Гданськ, ми повинні показати свої фізичні здібності. А наше тренування проведуть брати Арсен і Артур.

1 учень

- Рух – це є здоров’я наше.

2 учень

- Він підбадьорює всіх нас.

3 учень

- Тож давайте встанемо всім класом.

Всі

- Фізкультхвилинки прийшов час.

Фізкультхвилинка

Школярі всі дружно встали,

Руки гарно розім’яли.

Як Клички по боксували.

Як Шевченко у футболі,

Забиваємо ми голи.

Всі, як Бубка пострибали

І за парти посідали.

- І ще квиток у місто Гданськ…(22 СЛАЙД) До відзенія, Польща! До побачення!

V. СПРИЙНЯТТЯ Й ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

- Наступний телерепортаж з українського міста. (23 СЛАЙД)

На зв’язку Львів. Ось великий і сучасний стадіон. Там ми бачимо гравців нашої збірної, (24 СЛАЙД) які одягнені в спеціальну футбольну форму. Який колір переважає? (Жовтий)

- Так, гравці української збірної мають грати у жовтій формі з синіми смужками. Треба розв’язати задачу, щоб отримати квиток до Львова.

Робота над задачею (25 СЛАЙД)

Для пошиття форми футболістам купили 7 метрів тканини жовтого кольору і 2 метри синього кольору. Скільки всього метрів тканини купили?

- Про що розповідається в задачі? (Про тканину)

- Якого кольору? (Жовту і синю)

- Запишемо умову. Візьмемо жовтий олівець і зафарбуємо квадрат, що буде позначати жовту тканину. Зафарбуємо синій квадрат – синя тканина.

- Скільки метрів тканини жовтого кольору? (7 м)

- Скільки метрів тканини синього кольору? (2 м)

- Про що запитується в задачі? (Скільки всього метрів тканини купили?)

- Повторимо задачу за коротким записом.

- Чи зможемо ми зразу відповісти , скільки всього метрів купили? (Так)

- Якою дією? (Додавання)

- Чому? (Тому що скільки всього)

- Запишемо розв’язання .

- 7 + 2 = 9 (м)

- Відповідь: 9 метрів.

Молодці, ось вам квиток у місто Львів. (26 СЛАЙД)

VІ. ПЕРВИННЕ ЗАСТОСУВАННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

Наступне нас приймає (27 СЛАЙД) місто Донецьк – стадіон Донбас-Арена. Там тривають тренування. (28 СЛАЙД) А вам треба позначити відповідну кількість м’ячів цифрами і порівняти.

Порівняння виразів

- Футбольне поле умовно поділено навпіл на два фланги. Ось лівий фланг, а це правий фланг. Позначте відповідну кількість м’ячів на лівому фланзі цифрою. (4), а тепер на правому (6). Порівняйте числа.

А ось ви бачите два види м’ячів . (29 СЛАЙД) Складіть приклад (3 + 2) і порівняйте цей вираз з кількістю м’ячів на правому фланзі (4). Щоб порівняти, треба розв’язати приклад.

4 < 6 3 + 2 > 4

- І спробуємо намалювати межу стадіону

Графічний диктант (30 СЛАЙД)

Ось ще квиток до Донецька. (31 СЛАЙД)

VІІ. ФОРМУВАННЯ ТВОРЧИХ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ

На зв’язку місто Харків. (32 СЛАЙД)

Факсом прийшло завдання для отримання наступного квитка. (33 СЛАЙД)

Робота в групах (34 СЛАЙД)

- Об’єднайтесь в 6 груп і за зразком складіть за допомогою фігур м’яч. Хто перший це виконає проскандуйте ( ОЛЕ-ОЛЕ - ОЛЕ-ОЛЕ……Україна ЧЕМПІОН.)

- З яких фігур складається графічний м’яч? (З трикутників, з шестикутників)

- Скільки ви бачите трикутників? ( 6 )

- Скільки шестикутників? (7)

- Яку об’ємну фігуру має м’яч? (Форму кулі)

Ось вам справжній м’яч для нашої команди і квиток у місто Харків. (35 СЛАЙД)

VIII. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І нарешті на зв’язку столиця нашої держави – місто Київ, ( 36 СЛАЙД) де відбудеться закриття чемпіонату з футболу Євро 20.12. Підведемо підсумки і отримаємо квиток у Київ.

Інтерактивний метод «Мікрофон» ( 37 СЛАЙД)

- Якій події був присвячений урок математики?

- Які дві країни будуть приймати чемпіонат по футболу?

- Які вправи ми виконували, мандруючи містами?

- Скільки це міст всього?

- Скільки отримали квитків? ( 38 СЛАЙД)

- Ви молодці! Активні, працьовиті, уважні, кмітливі! Щоб отримувати перемоги у спорті і в навчанні, треба постійно працювати і тренуватися.

Інформаційна хвилинка

- І на останок пропоную вам цікавинку. ( 39 СЛАЙД)

- Кожні 4 роки футбольний чемпіонат приймає якась з країн. Австралія і Швейцарія передали естафету Польщі та Україні. Наступною буде Франція, але про це ми дізнаємось через 4 роки. А як передавали естафету Україні та Польщі, пропоную переглянути ролик.

(Перегляд ролика)

Першокласники – молодці.

Дякуємо гостям за увагу і тепло.

Приємно нам, якщо цікаво

На нашому уроці вам було. ( 41 СЛАЙД)


Додатковий матеріал

БІЛЕТИ



ФУТБОЛІСТИ



← Повернутися до списку


Повернутися до розділу

На головну...