Повторення таблиць додавання і віднімання в межах десяти (1 клас)

Мета: повторити таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10; узагальнити знання нумерації та порівняння чисел в межах 10; розвивати обчислювальні навички; сприяти розвитку логічного мислення, математичної мови; розвивати кмітливість, спостережливість, пізнавальні інтереси; виховувати любов до математики.

Обладнання: підручник «Математика», комп’ютер, картки для змагання, ілюстрації до казки, зображення сніжинок, крижаний палац.

Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу.

ХІД УРОКУ

І.АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

1. Організація класу

Пролунав дзвінок,

починаємо урок.

Діти, в народі говорять: „Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.

Ми вам раді, люди добрі!

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас!

Я хочу, щоб від роботи ви отримали насолоду, а наші гості побачили, як ви любите вчитися і які ви вже дорослі діти. Хоч математика і серйозна наука, але полюбляє, коли діти на уроках не нудьгують. Тож сьогодні на уроці ми будемо грати, розв’язувати приклади і задачі, відпочивати, працювати з геометричним матеріалом. Ми повторимо все те, що вивчили на попередніх уроках.

Я знаю, що ви дуже любите казки. А до якої казки ми завітаємо сьогодні, ви скажете, уважно послухавши цей уривок: «…її поцілунок був зимніший за лід! Він пройняв хлопчика наскрізь, до самого серця, яке й так було трохи крижане. З тієї миті він забув усіх!»

- Так, діти, ця казка називається «Снігова Королева». А хто головні герої казки? (Кай, Герда, Снігова Королева).

Отже, напередодні одного із зимових свят – Стрітення, яке буде 15 лютого, ми подорожуємо саме до цієї казки, де зустрічаються всі пори року, де холодне серце Кая розтане від полум’я вірності, любові, справжньої дружби Герди. Наше завдання на уроці – потрапити до Лапландії, до крижаного палацу Снігової Королеви, допомогти Герді визволити Кая, подолавши усі перешкоди. Тільки добре знаючи математику, а саме додавання і віднімання в межах 10, ми з Гердою зможемо дійти до Крижаного палацу і відгадати чарівне слово, яке допоможе Каю звільнитися від чар Снігової Королеви. Тож сьогодні на уроці ми будемо повторювати табличні випадки додавання і віднімання в межах 10.Готові допомогти Герді? (Так). Сідаємо в карету. Сніжинки нам вкажуть дорогу.

1 перешкода - Усний рахунок. Ось завдання перше вам,

Нашим славним школярам.

Треба рахувати вміло,

Швидко, правильно, сміливо

Щоб вирушити в дорогу, нам треба відповісти на питання:

Бліц – питання.

- Найменше одноцифрове число -… 1 !

- Найбільше одноцифрове число -… 9 !

- У нашому класі - …21 учень!

- Числа при додаванні називаються так … доданок, доданок, сума !

- Чи можна доданки міняти місцями?

- Чи зміниться від цього сума?

- Як називається такий закон?

- Сформулюйте цей закон.

Комп’ютер. Слайди з презентації.

Усна лічба на відпрацювання складу числа.

- Снігова Королева задумала 2 числа. Їх сума – 10. Які числа вона загадала?

- ( 2 і 8, 3 і 7, 5 і 5, 1і 6, 6 і 4)

Робота з віяльцями в парах.

Прочитати по-різному: 5+3=8 8-3=5

Молодці, з усним завданням впорались!

ІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ З ВИКОРИСТАННЯМ ПІЗНАВАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ.

1. Каліграфічна хвилинка.

Наступна наша перешкода від Розумного Карракса. А як по-іншому назвати його? (Ворон).

А тепер вже вам пора

Взятися і до пера.

Числа записати

Знання свої показати.

Щоб допомогти Герді нам слід пригадати написання цифри 2 і каліграфічно написати її за зразком.

Пригадаємо, як треба сидіти під час письма:

- спинка рівна;

- ноги на підлозі;

- руки на парті, тільки лікті виглядають;

- ручку тримаємо трьома пальчиками;

- зошит лежить похило.

Розкажіть про число 2:

• Це число одноцифрове.

• Попереднє число -1

• Наступне число – 3

- Його склад (1 і 1, 2 і 0, 0 і 2)

- Якою цифрою записується число 2? (двійкою)

Аналіз цифри

- На кого схожа цифра 2? (на лебедя, гуску…)

- З яких елементів складається? (півовал у правому верхньому куті, пряма похила паличка, хвилька)

- Що в природі існує в кількості 2 (вуха, крила, руки, ноги, лапи…)

Відкрийте зошити……

2. Математичний диктант (слайд)

Наступне  завдання. Від кого воно, ви узнаєте, коли розшифруєте слово.

Ваше завдання: швидко лічіть,

тільки відповіді в зошиті пишіть.

Відступаємо одну клітинку вниз і пишемо через клітинку:

- Число, наступне за числом 6,

- Попереднє число перед числом 4,

- Сусіди числа 7,

- 1 доданок -6, 2 доданок -4. Знайдіть суму.

- Сума чисел 5 і 4,

- Число 2 збільшити на 3,

- Число 8 зменшити на 4 .

- 7 3 6 8 10 9 5 4

- С н і г о в и к

- - Хто впорався із завданням без помилок? Цих учнів наприкінці уроку чекає сюрприз від Сніговика.

3. Розвязування прикладів «ланцюжком»

Щоб нас не заморозила Снігова Королева ми повинні швидко побігати.

У нас - ваш улюблений математичний марафон з останньої парти на першу. Змагання між рядами на розв’язку прикладів. Завдання на карточці лежить на останній парті. Учень розв’язав приклад і передає учневі, який сидить попереду. І так до першої парти.

9-2= 4+3=

3+2= 8-5=

8-4= 7+3=

5+4=

Перевірка. Слайд

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Подорож казкою продовжується. Наступна сніжинка привела Герду до Чарівного Оленя. Він за нами спостерігав і помітив, що ви трохи стомилися. Тож давайте подаруємо собі снігопад і покажемо Оленю, як уміють кружляти сніжинки.

Білі сніжинки в повітрі кружляли,

Потім повільно на землю упали.

Вітер намів кучугури із снігу,

Гірка чудова дітям на втіху.

4. Робота над задачею.

На шляху наступна перешкода – розбійники.

Вони так розлютилися, що підготували для вас декілька задач:

1. У садок до годівниці

Прилетіли дві синиці.

Потім ще чотири птиці.

Скільки птиць на годівниці? 2+4=6

2. Гляньте, білочка одна

Визирає із дупла.

Ще одна стрибнула з гілки,

А за нею ще три білки.

Просимо вас, діти милі,

Щоб всіх білок полічили. 1+1+3=5

3. Задача № 4 з підручника с.65.

Рано діти вам радіти,

Слід задачу ще зробити.

Добре треба міркувати

Щоб її вже розв’язати.

1бл. – 5 сл.

2бл. - ?, на 4 сл. більше

Розв′язання

5+4=9 (сл..)

Відповідь: 9 слив

Герда дуже вдячна за допомогу.(Відео)

5. Самостійна робота

Наступна сніжинка привела нас із Гердою на острів самостійності. Вам треба розв’язати приклади.

Що означає цей значок в математиці? ( Значок показаний на слайді комп’ютера) Правильно, це КРУГОВІ ПРИКЛАДИ : починаємо розв’язувати перший приклад, його відповідь – це початок другого прикладу, відповідь другого – початок третього…

9-4=5 5+1=6

6-2=4 4+4=8

8-1=7 7+2=9

6. Наступна перешкода – володіння Снігової Королеви.

Сніжинка опускається на крижаний палац. Що пов′язує цей палац із математикою? (Він зроблений із геометричних фігур). Назвіть їх.

ІІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

- Молодці, ви добре допомогли Герді здолати всі перешкоди. Давайте відкриємо чарівні сніжинки і прочитаємо слово, яке звільнить Кая від чар Снігової Королеви.

В І Ч Н І С Т Ь

Ми виконали всі завдання і відгадали чарівне слово, бо ми працювали дружно, а дружба може здолати будь-які перешкоди. Кай з Гердою дуже вдячні вам.

Зробимо останній крок – підсумуємо урок.

- Які завдання вам найбільше сподобались?

- Що викликало труднощі?

Сьогодні ви молодці,

З роботою впоралися всі.

Як і обіцяв Сніговик - сюрприз .Всі крижані фігурки Снігової Королеви від нашої дружби і взаємодопомоги перетворилися на чудові льодяники, якими він вас і пригощає.




← Повернутися до списку


Повернутися до розділу

На головну...