Способи кодування інформації. Поняття «біт», «байт». (3 клас)

Презентація до уроку

Мета: повторити способи передачі інформації; розглянути процес кодування інформації; звернути увагу на способи кодування; ознайомити з поняттями «біт», «байт»; вчити розкодовувати інформацію; вчити давати чіткі, повні відповіді на запитання; розвивати усне мовлення, уяву, творчість, мислення, логіку; розвивати навики роботи з клавіатурою; вчити правильно тримати пальці на клавіатурі; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики.

Ресурсне забезпечення:

1. Зірочки

2. Картки з додатковим завданням

3. Закодованы учнями слова (Д/З)

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

2. Повідомлення задач уроку

Діти, ви вже помітили, що на нашому уроці присутні багато гостей?

Вони прийшли, щоб перевірити ваші знання з інформатики та подивитися, як ви дотримуєтесь правил поведінки у комп’ютерному класі. Тож сьогодні ви повинні прикласти максимум зусиль, щоб довести всім, що ви найкращі!

II. Робота над темою уроку

1. Подорож до планети Кодуляндія

- Сьогодні ми вирушимо у далекий космічний простір до невідомої нам планети Кодуляндії та познайомимося з її мешканцями. Подорожувати ми будемо на цій ракеті.

(Розпочинається показ слайдів «Подорож у космос»)

2. Повідомлення теми уроку

- А ось і мешканці цієї невідомої планети. Хоча на вигляд вони і привітні, та все-таки не бажають пускати нас до своєї планети. Наша задача – потоваришувати з ними. Зробити це можна тільки виконавши всі їх завдання. А ось і перше з них.

Завдання 1 – «Дізнатися, чим займаються мешканці планети Кодуляндії, яке їх завдання?. Відгадка заховалася у грі «Морський бій». На цю роботу 2 хвилини.

(Відповідь – «Кодування інформації»)

За правильні відповіді ви отримаєте подарунки від мешканців планети – зірочки, за допомогою яких ми дізнаємося, хто дав найбільше правильних відповідей

Ключ до розгадки

3 – 12 – 4
3 – 53 – 4
1 – 54 – 5
4 – 43 – 5
1 – 34 – 1
1 – 13 – 3
3 – 4 1 – 1
3 – 45 – 1
6 – 1 2 – 1
2 – 5


1

2

3

4

5

6

1

А

Б

В

Г

Д

Е

2

Є

Ж

З

І

Ї

Й

3

К

Л

М

Н

О

П

4

Р

С

Т

У

Ф

Х

5

Ц

Ч

Ш

Щ

Ь

Ю

6

Я

'

3. Актуалізація знань

Бесіда

1. Яка наука вивчає інформацію та інформаційні процеси?

2. Що ми називаємо інформацією?

3. Якими засобами можна передати інформацію?

4. Підготовка до сприйняття нової теми

1. Бесіда

2. Чи можна передати інформацію так, щоб її змогла прочитати лише розумна людина, яка здатна мислити і знаходити ключ до розгадки?

3. Що потрібно зробити з інформацією, щоб приховати її зміст? (Зашифрувати)

2. Аналіз домашньої роботи

Розвиваючи мислення, ми з вами розгадували переплутані слова. На сьогоднішній урок вашим домашнім завданням було – скласти подібне завдання, тобто зашифрувати слово. Найкращі роботи я розмістила на виставці. Спробуємо їх розгадати.

(Діти розшифровують 3 – 4 слова)

5. Огляд способів кодування

(Пояснення з демонструванням)

Перетворення інформації називається – КОДУВАННЯ. Позначимо це у зошитах (урок 13, завдання 1). Закодувати інформацію можна по-різному. Розглянемо кілька способів.

(Приклади кожного способу демонструються в слайдах)

Способи кодування

1. Ребуси

2. Шаради

3. Малюнки (Танцюючі чоловічки)

4. Азбука Морзе

5. Ієрогліфи (Письмо китайців)

6. Літери російського, українського, англійського алфавіту

7. Ноти

6. Знайомство з поняттям «Біт», «Байт»

(Пояснення)

Інформація, яка потрапляє до комп’ютера теж кодується, але не за допомогою літер, танцюючих чоловічків та ієрогліфів, а за допомогою нулів та одиниць.

Так літера «А» перетворюється на 11000000

«Б» перетворюється на 11000001

«В» перетворюється на 11000010

Мешканець планети Кодуляндії закодував для нас якусь інформацію. Спробуємо розкодувати її. Результати запишемо у зошит ( завдання 4)

(Відповідь: Колосок)

- Отже, яка літера закодувалася у такому вигляді 11001011? (Л)

Якми вже сказали, інформація у комп’ютері кодується за допомогою нулів та одиниць. При цьому кожна з цифр 0 чи 1 називається БІТ, а вісім таких цифр утворюють БАЙТ.

7. Закріплення теми уроку

Запитання від мешканця планети Кодуляндії

1. Що називають кодуванням?

2. Які способи кодування ви знаєте?

3. Які свої способи кодування можете запропонувати?

4. Як кодується інформація, потрапивши у комп’ютер?

5. Що таке біт?

6. Що таке байт?

8. Визначення найактивнішого учня

(За кількістю зірочок)

9. Самостійна робота у зошитах

Урок 13, завдання 2, 3

(На самостійну роботу 7 хвилин, якщо хтось впорається швидше – отримує картку з додатковим завданням на розвиток уваги)

Додаткове завдання

У літературному кросворді знайди 13 слів, з якими ти зустрічався на уроках інформатики та запиши їх у рядок через кому.

литературный кроссворд.jpg

III. Хвилинка релаксації

- Діти, звісно ж. на планеті Кодуляндії дуже цікаво, але ж тут не росте трава, не співають птахи… Тож давайте повернемося додому, прогуляємося полем, послухаємо пташиний спів.

Заплющте очі.

(Лунає пташиний спів)

Уявіть, що ви йдете по пшеничному полю.

Яскраво світить сонце.

Легенький вітерець загортає вас у свої ніжні обійми.

На небі жодної хмаринки.

Ви розправляєте руки в сторони і насолоджуєтесь безмежним

простором поля.

Вам легко і спокійно.

Колоски настільки високі, що сховали вас від всього світу.

Ви присіли навколішки і мрієте…

(Коли діти розплющують очі, вони бачать слайд з написом «Вітаємо вдома на уроці інформатики!»)

IV. Практична робота

За програмою «Сходинки до інформатики», вправа «Кіт-риболов»

V. Підсумок уроку

Бесіда

1. Чи сподобалася вам подорож до планети Кодуляндії?

2. Що ви навчилися робити, відвідавши цю планету?

3. Що нового дізналися на планеті Кодуляндії?


← Повернутися до списку


Матеріали готуються ...

Повернутися до розділу

На головну...