Інформаційні процеси. Носії інформації. (2 клас)


Мета: повторити поняття «інформація; обговорити предмети, що повідомляють інформацію; згадати функції органів чуттів людини; ознайомити дітей з поняттям «носії інформації»; розглянути інформаційні процеси (збирання, зберігання, обробка, поширення інформації); дослідити способи здійснення інформаційних процесів; вчити аналізувати та робити висновки; прививати охайність під час роботи у зошитах; привчати давати чіткі, повні відповіді на запитання; розвивати пізнавальний інтерес, усне мовлення, творчість, фантазію, мислення; працювати над розвитком акторських здібностей; розвивати навики роботи у графічному редакторі; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування, інтерес до вивчення інформатики.

Ресурсне забезпечення:

1. Сертифікати найрозумнішого учня

2. Мультимедійний проектор

3. Робочий зошит для 2 класу

Хід уроку

I. Організаційний момент

1. Привітання

2. Повідомлення задач уроку

Вступне слово вчителя

- Ми продовжуємо вивчати інформацію. На сьогоднішній урок вашим завданням є знайомство з поняттями інформаційні процеси та носії інформації. Щоб наше сьогоднішнє заняття було цікавішим, до нас на урок завітали герої з мультфільму «Русалонька». Протягом уроку вони будуть спостерігати за вами, щоб визначити найрозумніших та нагородити їх сертифікатом найрозумнішого учня.

Давайте подивимося, що вам порадять мультиплікаційні герої, щоб досягти максимальних результатів у засвоєнні знань .

Рак: «Уважно слухайте вчителя та запам’ятовуйте новий матеріал»

Соло: «Не порушуйте дисципліни на уроці, адже це заважає вам і вашим однокласникам»

Русалонька: «Уважно та охайно виконуйте завдання у зошитах»

Король Бодд: «Будьте активними на уроці, намагайтеся відповідати на всі запитання вчителя»

II. Робота над темою уроку

1. Актуалізація знань

Бесіда

- Що називають інформацією?

- На минулому уроці ми визначили, що можна робити з інформацією. Давайте пригадаємо, що саме? (Отримувати, зберігати, обробляти, передавати)

2. Підготовка до сприйняття нового поняття

Бесіда:

1. За допомогою яких органів чуття людина може сприймати інформацію?

2. Назвіть джерела отримання інформації.

3. Пригадайте предмети, які можуть повідомляти нам інформацію?

4. Якими способами можна обробляти інформацію?

5. Як можна передати інформацію?

6. За допомогою яких предметів можна зберегти інформацію?


3. Огляд поняття «носії інформації»

Бесіда з елементами показу

(Демонструється слайд з носіями інформації)

- Всі ці предмети, які ви щойно назвали, є н о с і я м и і н ф о р м а ц і ї, тому що кожен з них може зберігати у собі якусь інформацію.

- Чи можемо ми до цих предметів віднести шкільний щоденник? Яку інформацію він несе для вас? А для ваших батьків?

- Подумайте, де може зберігатися інформація про запах квітів? (У пам’яті людини)


4. Закріплення поняття «носії інформації»

Робота у зошитах - урок 18, завдання 2 (фронтальна робота)

Спочатку діти усно виконують завдання під керівництвом вчителя, а потім працюють письмово.

- Спробуємо розібратися, на яких носіях зберігається інформація.

- Отже, які предмети ми називаємо носіями інформації?

- Молодці, всі казкові герої аплодують вам. Ви засвоїли поняття «носії інформації», отже, можна рухатися далі. Продовжуємо подорожувати казковим океаном. На шляху нам зустрічаються дельфіни, спробуємо поспілкуватися з ними.


Хвилинка релаксації

(Лунають звуки співу дельфінів)

Сядьте зручно, заплющіть очі.

Уявіть, що ви знаходитеся поруч зі справжніми дельфінами.

Ці істоти незвичайні…

Вони дивляться у ваші очі і ніби розуміють вас, читають всі ваші думки, вгадують всі бажання…

Ви маєте змогу погладити їх, подумки поспілкуватися з ними, зазирнути у таємний світ підводного царства.

Поплавайте разом з цими дивовижними істотами.


5. Огляд інформаційних процесів

Поки ви плавали з дельфінами, до вас знову завітав Король Бодд. Він допоможе вам зрозуміти, які процеси називають інформаційними. Для цього вам потрібно відповісти на всі його запитання.

Бесіда з морським Царем

- Подумайте, що таке процес? (Дія)

- Якщо дія відбувається з інформацією, який це процес? (Інформаційний)

- Які дії з інформацією ви можете виконувати?


6. Визначення знайомих процесів

- Розглянемо, які дії ще можна віднести до інформаційних. (урок 18, з. 1)

- Всі ці дії - це і н ф о р м а ц і й н і п р о ц е с и. Деякі з них вам вже знайомі. Знайдіть їх та вкажіть на них стрілочками. (Збирання, зберігання, обробка, поширення).

Спочатку діти усно виконують завдання під керівництвом вчителя, а потім працюють письмово.

Робота у зошитах - урок 18, завдання 1 (фронтальна робота)


7. Закріплення знань з теми «Інформаційні процеси»

- І знову до нас завітав Король.

Запитання від Короля: «Яким чином відбуваються інформаційні процеси?»

- Запитання досить важке, адже потрібно детально розповісти, яким чином можна отримати інформацію, за допомогою чого її обробити, як зберегти і як передати? Щоб чітко і правильно відповісти на запитання Короля Бодда, пограємо у гру «Загадкове поле».

Гра «Загадкове поле»

игра Загадочное поле.png

- Ви бачите поле, поділене на 4 сектори: жовтий, блакитний, зелений, помаранчевий. Кожен окремий сектор – це інформаційний процес:

1. «Збирання інформації»

2. «Обробка інформації»

3. «Зберігання інформації»

4. «Поширення інформації»

У кожному секторі є пусті клітинки. Щоб заповнити їх правильними зображеннями, вам слід відповісти на всі запитання.

Запитання

1. Орган чуття, що сприймає звукову інформацію. (Вухо)

2. Орган чуття, що сприймає дотикову інформацію. (Шкіра)

3. Орган чуття, що сприймає смакову інформацію. (Язик). У якому ще інформаційною процесі може приймати участь язик? (Поширення інформації)

4. Орган чуття, що сприймає інформацію про запах. (Ніс)

5. Орган чуття, що сприймає інформацію про колір, форму. (Очі)

6. Язика не має, а казки розповідає. (Книга).

7. Чи можна зберегти інформацію у книзі?

8. Предмет, за допомогою якого можна отримати тільки звукову інформацію. (Телефон).

9. У якому ще інформаційному процесі можна використати телефон? (Поширення інформації)

10. Предмет, за допомогою якого можна не тільки почути, а ще й побачити інформацію. (Телевізор).

11. Вона містить інформацію про програму телепередач. (Газета).

12. У якому ще інформаційною процесі можна використати газету? (Поширення інформації)

13. За допомогою нього можна отримати інформацію поштою. (Лист).

14. А чи можна відправити (передати) інформацію поштою?

15. Пристрій, який виконує обчислення (Калькулятор)

16. Електронна машина, яка допомога є людині обробляти велику кількість інформації різного типу. (Комп’ютер).

17. У яких інформаційних процесах комп’ютер також бере участь? (У всіх)

18. Чи може людина обробляти інформацію самостійно, без допомоги пристроїв? (Може, за допомогою мозку).

19. Який ще інформаційний процес людина здійснює за допомогою мозку? (Зберігає інформацію)

20. Електронний носій, що вміщує 1, 44 мегабайт інформації. (Дискета)

21. Носій інформації, який за своєю зручністю та об’ємом інформації випередив дискети та диски. (Флешка)

22. Предмет, у якому для зберігання інформації слід її записати ручкою. (Блокнот)

23. Носій інформації, що містить магнітну плівку. (Касета)

24. Чи може зберігатися інформація у пам’яті мобільного телефону? (Так)

25. Електронний носій, що вміщує 700 мегабайт інформації. (Диск)

Правильно розгадане поле

игра Загадочное поле 2.png

Підведення підсумків гри

Бесіда

- Які інформаційні процеси ми сьогодні розглянули?

- Які предмети називають носіями інформації?

- Знайдіть у загадковому полі носії інформації

- Який спосіб поширення інформації не вказаний у загадковому полі? (Поширення за допомогою жестів та міміки)

- Що значить передати інформацію мімікою та жестами?


Фізкультхвилинка: Гра «Передай інформацію мімікою та жестами»

Весь клас піднімається, вчитель озвучує інформацію, а учні всі разом показують цю інформацію за допомогою міміки та жестів.

1. Ми з’їли лимон

2. Ми миємо підлогу

3. Ми – відомі співаки

4. Ми – кошенята

5. Ми – мавпочки

6. Нам дуже жарко

7. Ми думаємо

8. Ми працюємо за комп’ютером

- Молодці! Ви не тільки розумні учні, а ще й гарні актори. Ви добре попрацювали над засвоєнням нових знань і саме зараз Русалонька зі своїми друзями вирішують кому ж присвоїти титул найрозумнішого учня. Їх рішення ми дізнаємося в кінці уроку.

III. Практична робота

Вступна бесіда з елементами показу

- Сьогодні попрацюємо у графічному редакторі. Скажіть, як його завантажити?

(Вчитель запускає Paint)

- Завдання буде не зовсім звичне, адже сьогодні для створення малюнка вам дозволено користуватися лише двома інструментами : «Заливка», «Багатокутник». Обов’язковим завданням буде змінити колір фону.

- Як можемо змінити колір фону?

- За допомогою інструменту «Багатокутник» найпростіше буде намалювати зірку.

(Вчитель демонструє малювання зірки)

- Отже, ваше практичне завдання:

1. Змінити колір фону

2. Намалювати зірку за допомогою інструменту «Багатокутник»

Працюємо за варіантами. Підніміть руку учні першого варіанту, другого, третього. Кожен варіант малює зірочку окремого кольору:

1 – червоного

2 – жовтого

3 – синього

IV. Підсумок уроку

Опитування:

1. Які інформаційні процеси ви знаєте? (за зошитом урок 18, з. 1)

2. Які предмети називають носіями інформації?

Нагородження активніших учнів

Поки діти виконують практичну роботу, вчитель створює слайд, у якому мультиплікаційні герої повідомляють, кому з учнів присвоєно титул найрозумнішого учня.

Учні нагороджуються похвальними картками.

За активну участь на уроці,

за проявлений високий рівень знань

титул найрозумнішого учня (учениці) 2 –А класу присвоєно

____________________________________

Вчитель інформатики: Рябоконь Є.В.




← Повернутися до списку


Матеріали готуються ...

Повернутися до розділу

На головну...